Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Social anxiety biases the evaluation of facial displays: evidence from single face and multi-facial stimuli.

Tytuł:
Social anxiety biases the evaluation of facial displays: evidence from single face and multi-facial stimuli.
Autorzy:
Douilliez C; Univ Lille Nord de France, Lille, France. />Yzerbyt V
Gilboa-Schechtman E
Philippot P
Źródło:
Cognition & emotion [Cogn Emot] 2012; Vol. 26 (6), pp. 1107-15. Date of Electronic Publication: 2011 Nov 28.
Typ publikacji:
Journal Article; Research Support, Non-U.S. Gov't
Język:
English
Imprint Name(s):
Publication: 2013- : London : Routledge
Original Publication: Hove, UK ; Hillsdale, USA : L. Erlbaum Associates, [c1987-
MeSH Terms:
Emotions*
Facial Expression*
Social Perception*
Anxiety/*psychology
Adult ; Female ; Humans ; Male ; Photic Stimulation/methods ; Psychiatric Status Rating Scales/statistics & numerical data
Entry Date(s):
Date Created: 20111130 Date Completed: 20130110 Latest Revision: 20120820
Update Code:
20240104
DOI:
10.1080/02699931.2011.632494
PMID:
22122070
Czasopismo naukowe
This study examined the contribution of social anxiety to the evaluation of emotional facial stimuli, while controlling for the gender of participants and stimuli. Participants (n=63) completed two tasks: a single face evaluation task in which they had to evaluate angry versus neutral faces and, a facial crowd evaluation task in which they had to evaluate displays with a varying number of neutral and angry faces. In each task, participants had to evaluate the stimuli with respect to (a) the degree of disapproval expressed by the single face/crowd, and (b) the perceived difficulty of interacting with the face/crowd (emotional cost). Consistent with earlier studies, results showed that social anxiety modulated the evaluation of single faces for emotional cost, but not for disapproval ratings. In contrast, the evaluation of facial crowds was modulated by social anxiety on both ratings.
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies