Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Voices from the front lines. Four leaders on the cross-border challeng they've faced.

Tytuł :
Voices from the front lines. Four leaders on the cross-border challeng they've faced.
Autorzy :
Minguet L
Caride E
Yamaguchi T
Tedjarati S
Pokaż więcej
Źródło :
Harvard business review [Harv Bus Rev] 2014 Sep; Vol. 92 (9), pp. 77-82, 129.
Typ publikacji :
Journal Article
Język :
English
Imprint Name(s) :
Original Publication: Boston, MA : Harvard Business School Pub.,
MeSH Terms :
Commerce*
Internationality*
Administrative Personnel ; Cultural Competency ; Economic Competition ; Humans ; Organizational Culture ; Personnel Management/standards ; United States
Entry Date(s) :
Date Created: 20141017 Date Completed: 20141125 Latest Revision: 20141016
Update Code :
20210209
PMID :
25318239
Czasopismo naukowe
Executives on the front lines of managing across borders share their insights: Luc Minguet, of France's Michelin, talks about the importance of cultural training not just for managers taking on assignments abroad but also for local employees who work with colleagues from around the world. He describes how his own experience learning to communicate across cultures reflects the tire-maker's broader practices. Eduardo Caride, of Madrid-based Telefónica, explains how the relatively young multinational is investing in a diverse talent mix as it strives to become a truly global company. Whereas early on, leaders relied on exporting Spanish managers abroad, he notes, the street now runs both ways. Takeo Yamaguchi, of Japan's Hitachi, details his efforts to create standardized global HR systems and processes across the conglomerate's 948 separate companies. "Three years ago, we had no systematic way of tracking employees, evaluating performance, or identifying future leaders," Yamaguchi says. "Today we do." And Shane Tedjarati, from the United States' Honeywell, talks about how the industrial powerhouse is shifting its strategy toward new regions, such as China, India, vietnam, and Indonesia. "We call these markets 'high-growth regions' instead of emerging markets," says Tedjarati, "because they now account for more than half of Honeywell's total growth."
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies