Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

An Innovative Approach to Advancing Academic Success for Underrepresented Nursing Students Using the Collective Impact Model.

Tytuł :
An Innovative Approach to Advancing Academic Success for Underrepresented Nursing Students Using the Collective Impact Model.
Autorzy :
Ackerman-Barger K; About the Authors Kupiri Ackerman-Barger, PhD, RN, CNE, FAAN, is an associate clinical professor, University of California Davis, Betty Irene Moore School of Nursing, Sacramento, California. Vernell P. DeWitty, PhD, MBA, RN, is director for diversity and inclusion, American Association of Colleges of Nursing, Washington, DC. Jazmine Cooper, MBA, is a project manager, AARP Center to Champion Nursing in America, Washington, DC. Maija R. Anderson, DNP, APRN, SAMFE, is director, Nursing, Morgan State University, Baltimore, Maryland. For more information, contact Dr. Ackerman-Barger at .
DeWitty VP
Cooper J
Anderson MR
Pokaż więcej
Źródło :
Nursing education perspectives [Nurs Educ Perspect] 2020 Sep/Oct; Vol. 41 (5), pp. 299-300.
Typ publikacji :
Journal Article
Język :
English
Imprint Name(s) :
Original Publication: New York, NY : National League for Nursing, c2002-
MeSH Terms :
Academic Success*
Education, Nursing*
Education, Nursing, Baccalaureate*
Nursing Staff*
Students, Nursing*
Educational Measurement ; Humans ; Licensure, Nursing
Entry Date(s) :
Date Created: 20200811 Date Completed: 20200914 Latest Revision: 20200914
Update Code :
20201218
DOI :
10.1097/01.NEP.0000000000000718
PMID :
32773579
Czasopismo naukowe
This article describes the application of the Collective Impact Model as an innovative conceptual framework for developing a pedagogical process for advancing academic success and retention for underrepresented nursing students. A more diverse nursing workforce is critical to promoting health equity and supporting a culture of health by providing access to culturally and linguistically appropriate care. By strategically applying this framework to a complex issue in nursing education, we discuss a process that may lead to increased academic success and NCLEX®RN pass rates for underrepresented students.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies