Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Development and Evaluation of an Algorithm-Corresponding Instrument for Nursing Simulation.

Tytuł:
Development and Evaluation of an Algorithm-Corresponding Instrument for Nursing Simulation.
Autorzy:
Lee YN
Shin H
Rim D
Shim K
Źródło:
The Journal of nursing education [J Nurs Educ] 2020 Nov 01; Vol. 59 (11), pp. 617-626.
Typ publikacji:
Journal Article
Język:
English
Imprint Name(s):
Publication: Thorofare, N.J. : Charles B. Slack
Original Publication: New York, N.Y. : Blackiston Division, McGraw-Hill, [c1962-
MeSH Terms:
Algorithms*
Nursing Assessment*/methods
Nursing Assessment*/standards
Simulation Training*/standards
Students, Nursing*
Apnea/diagnosis ; Apnea/therapy ; Factor Analysis, Statistical ; Humans ; Infant, Newborn ; Republic of Korea
Entry Date(s):
Date Created: 20201029 Date Completed: 20210630 Latest Revision: 20210630
Update Code:
20240105
DOI:
10.3928/01484834-20201020-04
PMID:
33119773
Czasopismo naukowe
Background: This study aimed to develop and validate an assessment instrument for students engaging with an algorithm-based simulation scenario addressing emergency measures for high-risk newborns with apnea in a neonatal intensive care unit.
Method: The study was conducted in two phases of development and evaluation of the algorithm-corresponding instrument. One hundred sixty-nine senior nursing students from two universities in South Korea were evaluated using the developed instrument.
Results: The developed and validated instrument consisted of three dimensions (assessment points, nursing skills, and communication) measured through 13 items. The exploratory factor analysis revealed three factors of the instrument, and the confirmatory factor analysis demonstrated a better model fit for a three-factor instrument model than for other models.
Conclusion: The developed algorithm-corresponding assessment instrument is suitable for assessing the clinical decision-making ability of nursing students in a simulation scenario. [J Nurs Educ. 2020;59(11):617-626.].
(Copyright 2020, SLACK Incorporated.)

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies