Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Memory and comprehension of narrative versus expository texts: A meta-analysis.

Tytuł :
Memory and comprehension of narrative versus expository texts: A meta-analysis.
Autorzy :
Mar RA; Department of Psychology, York University, 4700 Keele St. W., Toronto, ON, M3J1P3, Canada. .
Li J; Department of Psychology, York University, 4700 Keele St. W., Toronto, ON, M3J1P3, Canada.
Nguyen ATP; Department of Psychology, York University, 4700 Keele St. W., Toronto, ON, M3J1P3, Canada.
Ta CP; Department of Psychology, York University, 4700 Keele St. W., Toronto, ON, M3J1P3, Canada.
Pokaż więcej
Źródło :
Psychonomic bulletin & review [Psychon Bull Rev] 2021 Jan 06. Date of Electronic Publication: 2021 Jan 06.
Publication Model :
Ahead of Print
Typ publikacji :
Journal Article; Review
Język :
English
Imprint Name(s) :
Publication: <2013-> : [New York : Springer]
Original Publication: Austin, TX : Psychonomic Society, Inc., c1994-
Grant Information :
435-2017-1030 Social Sciences and Humanities Research Council of Canada
Contributed Indexing :
Keywords: Comprehension; Expository texts; Memory; Narrative texts; Recall; Story
Entry Date(s) :
Date Created: 20210107 Latest Revision: 20210203
Update Code :
20210210
DOI :
10.3758/s13423-020-01853-1
PMID :
33410100
Czasopismo naukowe
We acquire a lot of information about the world through texts, which can be categorized at the broadest level into two primary genres: narratives and exposition. Stories and essays differ across a variety of dimensions, including structure and content, with numerous theories hypothesizing that stories are easier to understand and recall than essays. However, empirical work in this area has yielded mixed results. To synthesize research in this area, we conducted a meta-analysis of experiments in which memory and/or comprehension of narrative and expository texts was investigated. Based on over 75 unique samples and data from more than 33,000 participants, we found that stories were more easily understood and better recalled than essays. Moreover, this result was robust, not influenced by the inclusion of a single effect-size or single study, and not moderated by various study characteristics. This finding has implications for any domain in which acquiring and retaining information is important.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies