Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Can the arts and humanities bring the patient's voice centre stage in medical education?

Tytuł:
Can the arts and humanities bring the patient's voice centre stage in medical education?
Autorzy:
Laughey WF; Health Professions Education Unit, Hull York Medical School, York, UK.
Finn GM; Division of Medical Education, School of Medical Sciences, Faculty of Biology, Medicine and Health, The University of Manchester, Manchester, UK.
Źródło:
Medical education [Med Educ] 2021 May; Vol. 55 (5), pp. 546-548. Date of Electronic Publication: 2021 Feb 22.
Typ publikacji:
Journal Article; Comment
Język:
English
Imprint Name(s):
Publication: Oxford : Wiley-Blackwell
Original Publication: Oxford, Blackwell Scientific Publications.
MeSH Terms:
Education, Medical*
Humanities*
Delivery of Health Care ; Humans
References:
Brand G, Sheers C, Wise S, et al. A research approach for co-designing education with healthcare consumers. Med Educ. 2020.1-8.
Rees CE, Knight LV, Wilkinson CE. Doctors being up there and we being down here: a metaphorical analysis of talk about student/doctor-patient relationships. Soc Sci Med. 2007;65(4):725-737.
McTaggart R. Principles for participatory action research. Adult Educ Q. 1991;41(3):168-187.
Silverman J, Kurtz S, Draper J. Skills for Communicating with Patients. London: CRC Press; 2016.
Towle A, Farrell C, Gaines ME, et al. The patient's voice in health and social care professional education. Int J Health Governance. 2016;21(1):18-25.
Finn GM. Pedagogical perspectives on the use of technology within medical curricula: moving away from norm driven implementation. In: Rea PM, ed. Biomedical Visualisation. Cham, Switzerland: Springer; 2019:55-65.
Slattery P, Saeri AK, Bragge P. Research co-design in health: a rapid overview of reviews. Health Res Policy Syst. 2020;18(1):17.
Greenhalgh T. Patient and public involvement in chronic illness: beyond the expert patient. BMJ. 2009;338:b49.
Finn GM, Brown ME, Laughey W. Holding a mirror up to nature: the role of medical humanities in postgraduate primary care training. Educ Prim Care. 2020;1-5. https://doi.org/10.1080/14739879.2020.1816860.
Laughey WF, Brown ME, Finn GM. ‘I’m sorry to hear that’-Empathy and Empathic Dissonance: the Perspectives of PA Students. Med Sci Educ. 2020;30:955-964.
Entry Date(s):
Date Created: 20210205 Date Completed: 20210517 Latest Revision: 20210517
Update Code:
20240104
DOI:
10.1111/medu.14466
PMID:
33544918
Czasopismo naukowe
Comment on: Med Educ. 2021 May;55(5):574-581. (PMID: 33155301)
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies