Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Training future specialists in Obstetrics and Gynecology: Is harmonization possible in Europe?

Tytuł:
Training future specialists in Obstetrics and Gynecology: Is harmonization possible in Europe?
Autorzy:
Acharya G; Division of Obstetrics and Gynecology, Department of Clinical Sciences, Intervention and Technology (CLINTEC), Karolinska Institutet, Stockholm, Sweden.
Sterpu I; Division of Obstetrics and Gynecology, Department of Clinical Sciences, Intervention and Technology (CLINTEC), Karolinska Institutet, Stockholm, Sweden.
Herling L; Division of Obstetrics and Gynecology, Department of Clinical Sciences, Intervention and Technology (CLINTEC), Karolinska Institutet, Stockholm, Sweden.
Źródło:
Acta obstetricia et gynecologica Scandinavica [Acta Obstet Gynecol Scand] 2021 Nov; Vol. 100 (11), pp. 1939-1940.
Typ publikacji:
Editorial
Język:
English
Imprint Name(s):
Publication: 2011- : Malden, MA : Wiley
Original Publication: Copenhagen : Munksgaard
MeSH Terms:
Specialization*
Education, Medical/*trends
Foreign Medical Graduates/*education
Gynecology/*education
International Educational Exchange/*trends
Obstetrics/*education
Clinical Competence ; Europe ; Humans ; Professional Practice Location
References:
Corallo AN, Croxford R, Goodman DC, Bryan EL, Srivastava D, Stukel TA. A systematic review of medical practice variation in OECD countries. Health Policy. 2014;114(1):5-14. doi:10.1016/j.healthpol.2013.08.002.
Aabakke AJM, Kristufkova A, Boyon C, Bune LT, Van de Venne M. Workforce planning and training in Obstetrics and Gynaecology across Europe: a survey of national trainee societies. Eur J Obstet Gynecol Reprod Biol. 2017;214:156-161. doi:10.1016/j.ejogrb.2017.05.007.
Patricio M, de Burbure C, Costa MJ, Schirlo C, ten Cate O. Bologna in Medicine Anno 2012: experiences of European medical schools that implemented a Bologna two-cycle curriculum-an AMEE-MEDINE2 survey. Med Teach. 2012;34(10):821-832. doi:10.3109/0142159X.2012.716181.
van der Aa JE, Goverde AJ, Teunissen PW, Scheele F. Paving the road for a European postgraduate training curriculum. Eur J Obstet Gynecol Reprod Biol. 2016;203:229-231. doi:10.1016/j.ejogrb.2016.05.020.
van der Aa JE, Scheele F, Goverde AJ, Teunissen PW. A qualitative study on harmonization of postgraduate medical education in Europe: negotiating flexibility is key. Perspect Med Educ. 2019;8(4):216-222. doi:10.1007/s40037-019-0523-4.
Bates J, Schrewe B, Ellaway RH, Teunissen PW, Watling C. Embracing standardisation and contextualisation in medical education. Med Educ. 2019;53(1):15-24. doi:10.1111/medu.13740.
Entry Date(s):
Date Created: 20211027 Date Completed: 20211129 Latest Revision: 20211129
Update Code:
20240105
DOI:
10.1111/aogs.14283
PMID:
34704258
Opinia redakcyjna

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies