Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Personal Transformative Pedagogy and Recovery from Failure: The Reconditioning of a University Professor.

Tytuł :
Personal Transformative Pedagogy and Recovery from Failure: The Reconditioning of a University Professor.
Autorzy :
Austin, Kenneth R.
Pokaż więcej
Temat :
CRITICAL pedagogy
COLLEGE teachers
ACADEMIC achievement
Źródło :
International Journal of Pedagogy & Curriculum; Dec2016, Vol. 23 Issue 4, p57-64, 8p
Czasopismo naukowe
This article primarily addresses and describes the dispositional transformation of a university professor from an insecure faculty member in a teacher education program to one who embraces concepts of authentic and unpretentious purposes of education. That is, this article discusses the recovery from personal pedagogical failures to an apparent personal awakening of hidden potentials by overcoming fears of rejection. Ancillary themes of this article promote a critical pedagogy ideology that facilitates persistent growth and understanding of the realities of one's humanness beyond merely content-only learning. This discussion also examines the locus of control (internal and external) and self-efficacy, the significant importance of these concepts in higher education, and how critical pedagogy can support an ideology of self-empowerment for students. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of International Journal of Pedagogy & Curriculum is the property of Common Ground Research Networks and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies