Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

試題難度差異對臺灣學生 PISA閱讀素養趨勢分析之 影響與閱讀教育政策意涵. (Chinese)

Tytuł :
試題難度差異對臺灣學生 PISA閱讀素養趨勢分析之 影響與閱讀教育政策意涵. (Chinese)
Autorzy :
陳冠銘
任宗浩
Pokaż więcej
Temat :
TREND analysis
FOREIGN students
LITERACY
TAIWANESE
TEACHING
LIBRARY orientation
Alternatywny tytuł :
Effect of Differential Item Functioning on the Trend Analysis of Taiwanese Students’ Reading Literacy in PISA. (English)
Źródło :
Journal of Education Research (1680-6360); 2020, Issue 316, p106-123, 18p
Przedsiębiorstwo/ jednostka :
PROGRAMME for International Student Assessment
Abstract (English) :
Through the original trend analysis of the reading literacy of Programme for International Student Assessment (PISA), Taiwanese students showed significant changes in their performance between 2009 and 2015, and the changes are inconsistent with reading instruction policies. The current study considers the Differential Item Functioning (DIF) resulted from the item selection across PISA cycles, and observes a low average item difficulty for Taiwanese students as compared to the international average for PISA 2012. Through calibrating the DIF values across cycles, the reading performance of Taiwanese students shows a gradual growth through 2009 to 2015, consistent with the reading instruction policies. In addition, through analyzing the relations between DIF and reading processes the current study further suggests that the reading instruction policies shall enhance the processes of integrating and interpreting and of reflecting and of evaluating of Taiwanese students. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Czasopismo naukowe
Copyright of Journal of Education Research (1680-6360) is the property of Angle Publishing Co., Ltd. and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies