Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Creating Safe Space for Undocumented Students: Building on Politically Unstable Ground.

Tytuł:
Creating Safe Space for Undocumented Students: Building on Politically Unstable Ground.
Autorzy:
Nájera, Jennifer R.
Temat:
STUDENTS
COLLEGE campuses
UNIVERSITIES & colleges
ECOSYSTEMS
YOUTH
Źródło:
Anthropology & Education Quarterly; Sep2020, Vol. 51 Issue 3, p341-358, 18p
Czasopismo naukowe
This article presents a case study that examines how undocumented students created a safe space for themselves on their college campus and how that space was ultimately institutionalized by the university. It also considers the politically vulnerable position of undocumented youth in such endeavors. Drawing from Bronfenbrenner's ecological systems model, the analysis provided here examines the micro and macro contexts that facilitate and impede the development of safe space for undocumented students. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Anthropology & Education Quarterly is the property of Wiley-Blackwell and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies