Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Don’t Buy the Wrong Marketing Tech.

Tytuł:
Don’t Buy the Wrong Marketing Tech.
Autorzy:
Mela, Carl F.
Cooper, Brian
Temat:
COMPUTERS in marketing
DATA processing in business enterprises
CONSUMER research
MARKETING software
MARKETING research software
COMPUTER software selection
Źródło:
Harvard Business Review; Jul/Aug2021, Vol. 99 Issue 4, p54-59, 6p, 2 Color Photographs
Periodyk
The number of vendors offering marketing tech is exploding, but too many companies take a “bottom-up” approach to purchasing it: Rather than starting with the objective of solving a problem, they begin with what is being sold to them. As a result they waste money on hoarding data they don’t need and on “shiny new objects”—tools that seem dazzling but don’t provide real insights or work with a firm’s other technologies. The solution? Follow the three D’s: Deconstruct the customer journey into key phases and choose objectives for each, decompose the marketing strategy for the objectives into tactics, and then design how the technologies supporting those tactics will function as a system, looking for gaps and redundancies. INSET: The Martech Matrix. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright 2021 Harvard Business Publishing. All Rights Reserved. Additional restrictions may apply including the use of this content as assigned course material. Please consult your institution's librarian about any restrictions that might apply under the license with your institution. For more information and teaching resources from Harvard Business Publishing including Harvard Business School Cases, eLearning products, and business simulations please visit hbsp.harvard.edu. (Copyright applies to all Abstracts.)
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies