Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

L'hygiène scolaire en congrès international: Du biopouvoir légitimé et partagé à ses inégales applications pédagogiques (1852–1913). (French)

Tytuł:
L'hygiène scolaire en congrès international: Du biopouvoir légitimé et partagé à ses inégales applications pédagogiques (1852–1913). (French)
Autorzy:
Parayre, Séverine
Temat:
SCHOOL hygiene
CHILDREN'S health
BIOPOLITICS (Philosophy)
INTERNATIONALISM
HISTORY of scientific communication
CONFERENCES & conventions
HISTORY
Alternatywny tytuł:
School hygiene in international congress: From legitimized and shared biopower to its unequal pedagogical applications. (English)
Źródło:
Canadian Bulletin of Medical History; Spring2017, Vol. 34 Issue 1, p88-120, 33p, 5 Charts
Abstract (English):
This paper examines the international diffusion and circulation of school hygiene knowledge and practices. Material taken from fifteen international hygiene conferences (from 1852 to 1912) and from four international school hygiene congresses (from 1904 to 1913) is used to investigate the interactions of scientific debates with national and local practices. We look first at unifying themes and innovative concepts of school hygiene that emerged from these congresses, and the people who participated in them, during the Third Republic and before the First World War. Then we consider the limited influence these enormous meetings of scientific and political elites had on health education and changing hygienic practices in schools. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Czasopismo naukowe
Copyright of Canadian Bulletin of Medical History is the property of University of Toronto Press and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies