Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Effects of the transmission shaft on the main reducer vibration based on ADAMS and experimental demonstration

Tytuł:
Effects of the transmission shaft on the main reducer vibration based on ADAMS and experimental demonstration
Autorzy:
Xu, J. L.
Yan, T.
Peng, B.
Wei, B.
Źródło:
Australian Journal of Mechanical Engineering; January 2017, Vol. 15 Issue: 1 p2-10, 9p
Periodyk
AbstractA variable axial transmission system which is composed of universal joint transmission shafts and a gear pair plays an important role in many engineering fields. However, researchers have done a lot of work in the area of gear dynamic characteristics, seldom considering the effects of universal joint shafts on the modal characteristics of gear pair system. This project takes a rear-wheel drive transmission system as a research subject. A transmission shaft-main reducer assembly virtual prototype simulation model is established by the dynamics software ADAMS; and the effects of the angle between shafts and the intermediate support stiffness on the noise and vibration characteristics of a main reducer in a rear axle are analysed. At the same time, an experiment is conducted to demonstrate the authenticity of the simulation. The result provides reference for parameters design of a drive shaft and a main reducer in a rear axle.
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies