Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Practical implications of empirically studying moral decision making

Tytuł :
Practical implications of empirically studying moral decision making
Autorzy :
Heinzelmann, Nora
Ugazio, Giuseppe
Tobler, Philippe N
Pokaż więcej
Temat :
neuroethics
Department of Economics
Perspective Article
330 Economics
Neuroscience
morality
normative
reasoning
descriptive
Źródło :
Frontiers in Neuroscience, 6(94), 1 - 14. Frontiers Media S.A.
Frontiers in Neuroscience
Heinzelmann, Nora; Ugazio, Giuseppe; Tobler, Philippe N (2012). Practical implications of empirically studying moral decision-making. Frontiers in Neuroscience:6:94.
Wydawca :
Frontiers Research Foundation, 2012.
Rok publikacji :
2012
Kolekcja :
Datacite
Zurich_Open_Repository_and_Archive_enriched
Datacite_enriched
NARCIS
NARCIS_enriched
Zurich_Open_Repository_and_Archive
Frontiers_enriched
Frontiers
Oryginalny identyfikator :
pmc: PMC3390554
pmid: 22783157
Opis pliku :
application/pdf
Język :
English
ISSN :
1662-453X
1662-4548
DOI :
10.5167/uzh-64720
This paper considers the practical question of why people do not behave in the way they ought to behave. This question is a practical one, reaching both into the normative and descriptive domains of morality. That is, it concerns moral norms as well as empirical facts. We argue that two main problems usually keep us form acting and judging in a morally decent way: firstly, we make mistakes in moral reasoning. Secondly, even when we know how to act and judge, we still fail to meet the requirements due to personal weaknesses. This discussion naturally leads us to another question: can we narrow the gap between what people are morally required to do and what they actually do? We discuss findings from neuroscience, economics, and psychology, considering how we might bring our moral behavior better in line with moral theory. Potentially fruitful means include nudging, training, pharmacological enhancement, and brain stimulation. We conclude by raising the question of whether such methods could and should be implemented.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies