Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

The relative contributions of speechreading and vocabulary to deaf and hearing children's reading ability

Tytuł :
The relative contributions of speechreading and vocabulary to deaf and hearing children's reading ability
Autorzy :
Kyle, F. E.
Campbell, R.
MacSweeney, M.
Pokaż więcej
Temat :
Deaf, Reading, Speechreading, Vocabulary
Clinical Psychology
Review Article
Vocabulary
Developmental and Educational Psychology
Speechreading
otorhinolaryngologic diseases
Deaf
Reading
Źródło :
Research in Developmental Disabilities
Research in Developmental Disabilities, 48 pp. 13-24. (2016)
Wydawca :
Elsevier BV, 2016.
Rok publikacji :
2016
Kolekcja :
UCL_Discovery
UCL_Discovery_enriched
Oryginalny identyfikator :
pmc: PMC4916263
pmid: 26524726
Opis pliku :
text; application/pdf
Język :
English
ISSN :
1873-3379
0891-4222
DOI :
10.1016/j.ridd.2015.10.004
Background\ud \ud Vocabulary knowledge and speechreading are important for deaf children's reading development but it is unknown whether they are independent predictors of reading ability.\ud Aims\ud \ud This study investigated the relationships between reading, speechreading and vocabulary in a large cohort of deaf and hearing children aged 5 to 14 years.\ud Methods and procedures\ud \ud 86 severely and profoundly deaf children and 91 hearing children participated in this study. All children completed assessments of reading comprehension, word reading accuracy, speechreading and vocabulary.\ud Outcomes and results\ud \ud Regression analyses showed that vocabulary and speechreading accounted for unique variance in both reading accuracy and comprehension for deaf children. For hearing children, vocabulary was an independent predictor of both reading accuracy and comprehension skills but speechreading only accounted for unique variance in reading accuracy.\ud Conclusions and implications\ud \ud Speechreading and vocabulary are important for reading development in deaf children. The results are interpreted within the Simple View of Reading framework and the theoretical implications for deaf children's reading are discussed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies