Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

A proposal to modernize and harmonize maritime curricula in Montenegro and Albania

Tytuł :
A proposal to modernize and harmonize maritime curricula in Montenegro and Albania
Autorzy :
Kristofor Lapa
Danilo Nikolić
Francesc Xavier Martínez de Osés
Marcel la Castells
Pokaż więcej
Temat :
Naval Science
STCW
BSc Nautical Science
Navegació -- Ensenyament
Maritime Education and Training STCW BSc Nautical Science IMO model courses
Maritime Education and Training (MET)
IMO model course
Nàutica [Àrees temàtiques de la UPC]
Ciència naval -- Ensenyament universitari
Navegació -- Ensenyament universitari
Ensenyament i aprenentatge [Àrees temàtiques de la UPC]
Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament universitari [Àrees temàtiques de la UPC]
Źródło :
Naše More (Dubrovnik), Vol 64, Iss 1, Pp 14-19 (2017)
NAŠE MORE : znanstveni časopis za more i pomorstvo
Wydawca :
University of Dubrovnik, 2017.
Rok publikacji :
2017
Kolekcja :
Hrcak_-_Portal_of_scientific_journals_of_Croatia
DOAJ-Articles
UPCommons__Portal_del_coneixement_obert_de_la_UPC
Opis pliku :
application/pdf
Język :
English
ISSN :
1848-6320
0469-6255
DOI :
10.17818/NM
Numer akcesji :
edsair.dedup.wf.001..b386c24a0062cacc110a761bbe6cfd07
This paper presents achieved results of the TEMPUS project (544257-TEMPUS-1-2013-1-ME-TEMPUS-JPCR) titled Modernizing and Harmonizing Maritime Education in Montenegro and Albania, MArED Project. The main objective of MArED project is to overcome a problem of competent and qualified human resources in maritime sector in Montenegro and Albania. It will be achieved through the modernization and harmonization of educational and training system in accordance to International Maritime Organization (IMO) and Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers (STCW) Convention requirements, together with EU partners from MET institutions in Slovenia, Spain, Croatia and Romania. The paper is divided into following sections: First section is an introduction of the background of the MArED project. Secondly, in the methodology section, analysis of the current situation and a revision of the existing maritime undergraduate study programmes are carried out; the development and design of a programme which meets the new requirements of the STCW for the University of Montenegro and Albania is explained in discussion section. Finally, achieved results and conclusions are presented in the last section.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies