Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

How to Build an Embodiment Lab: Achieving Body Representation Illusions in Virtual Reality

Tytuł :
How to Build an Embodiment Lab: Achieving Body Representation Illusions in Virtual Reality
Autorzy :
Spanlang, Bernhard
Normand, Jean-Marie
Borland, David
Kilteni, Konstantina
Giannopoulos, Elias
Pomés, Ausiàs
González-Franco, Mar
Perez-Marcos, Daniel
Arroyo-Palacios, Jorge
Muncunill, Xavi Navarro
Slater, Mel
Pokaż więcej
Temat :
multimodal stimulation
virtual reality
Robotics and AI
virtual embodiment
virtual reality software
virtual environments
virtual reality systems
body ownership
body representation
Źródło :
Frontiers in Robotics and AI. 1
Wydawca :
Frontiers Media S.A., 2014.
Rok publikacji :
2014
Kolekcja :
Frontiers_enriched
Frontiers
Język :
English
ISSN :
2296-9144
DOI :
10.3389/frobt.2014.00009
Numer akcesji :
edsair.frontiers.....57196cc82a62d3cd3da3188498786311
Advances in computer graphics algorithms and virtual reality (VR) systems, together with the reduction in cost of associated equipment, have led scientists to consider VR as a useful tool for conducting experimental studies in fields such as neuroscience and experimental psychology. In particular virtual body ownership, where the feeling of ownership over a virtual body is elicited in the participant, has become a useful tool in the study of body representation in cognitive neuroscience and psychology, concerning how the brain represents the body. Although VR has been shown to be a useful tool for exploring body ownership illusions, integrating the various technologies necessary for such a system can be daunting. In this paper, we discuss the technical infrastructure necessary to achieve virtual embodiment. We describe a basic VR system and how it may be used for this purpose, and then extend this system with the introduction of real-time motion capture, a simple haptics system and the integration of physiological and brain electrical activity recordings.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies