Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Learning to Overcome Cultural Conflict through Engaging with Intelligent Agents in Synthetic Culture

Tytuł :
Learning to Overcome Cultural Conflict through Engaging with Intelligent Agents in Synthetic Culture
Autorzy :
Hall, L.
Tazzyman, S.
Hume, C.
Endrass, B.
Lim, M.Y.
Hofstede, G.J.
Paiva, A.
Andre, E.
Kappas, A.
Aylett, R.
Pokaż więcej
Temat :
Toegepaste informatiekunde
Toegepaste Informatiekunde
WASS
Information Technology
Źródło :
International Journal of Artificial Intelligence in Education, 25(2), 291 - 317
Rok publikacji :
2015
Kolekcja :
NARCIS
Opis pliku :
application/octet-stream
Język :
English
ISSN :
1560-4292
Numer akcesji :
edsair.narcis........d29730440304c01ff8185b21664791ff
Providing opportunities for children to engage with intercultural learning has frequently focused on exposure to the ritual, celebrations and festivals of cultures, with the view that such experiences will result in greater acceptance of cultural differences. Intercultural conflict is often avoided, bringing as it does particular pedagogical, ethical and political dilemmas of which cultures we place in conflict in the multicultural classroom. In this paper we discuss an alternative approach, providing children with an interactive learning experience with synthetic cultures and characters. The agent architecture developed to enable intelligent agents to exhibit culturally appropriate affect and behaviours is outlined. MIXER, an experiential learning application developed for 9–11 year old children on intercultural conflict is described, highlighting the learning goals and approaches. A school-based evaluation of MIXER with 144 UK children is presented. Children demonstrated high levels of comprehension, engagement and enjoyment of MIXER, with MIXER contributing to near and far transfer, supporting children’s cognitive, emotional and behavioural learning and stimulating discussion and debate about how to resolve conflict.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies