Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Australian indigenous children with low cognitive ability:family and cultural participation

Tytuł :
Australian indigenous children with low cognitive ability:family and cultural participation
Autorzy :
Gilroy, John
Emerson, Eric Broughton
Pokaż więcej
Rok publikacji :
2016
Opis pliku :
application/pdf
Język :
English
DOI :
10.1016/j.ridd.2016.05.011
Numer akcesji :
edsair.od.......201..a1164479328eb23a7cf185fffc906aaa
Family and cultural inclusion are essential for the healthy development of young Australian Indigenous peoples with low cognitive ability. To date, this issue has received limited research attention. A secondary analysis of data collected in Wave 4 of Footprints in Time, Australia’s Longitudinal Study of Indigenous Children, was conducted to help address this research gap. The study results indicated that in some areas, Indigenous children with low cognitive ability are at a higher risk of social exclusion than their peers. We discuss the policy implications of these findings with regards to addressing Indigenous disadvantage

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies