Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Odredivanje propelerske karakteristike motora pomocu mjernih traka i personalnog racunara u uslovima eksploatacije na brodu

Tytuł :
Odredivanje propelerske karakteristike motora pomocu mjernih traka i personalnog racunara u uslovima eksploatacije na brodu
Autorzy :
Sead Cvrk
Pokaż więcej
Temat :
brod, dizel motor, efektivna snaga, mjerne trake
Źródło :
Vojnotehnički glasnik.
Wydawca :
Гачеша Небойша Николаевич, 2005.
Rok publikacji :
2005
Opis pliku :
text/html
Język :
Russian
ISSN :
2217-4753
0042-8469
Dostępność :
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2806::410804aea7baca53b6ac0d7a30843d81
http://cyberleninka.ru/article/n/odredivanje-propelerske-karakteristike-motora-pomocu-mjernih-traka-i-personalnog-racunara-u-uslovima-eksploatacije-na-brodu
Prawa :
OPEN
Numer akcesji :
edsair.od......2806..410804aea7baca53b6ac0d7a30843d81
U ovom radu opisan je postupak mjerenja deformacija propelerskog vratila pomocu mjernih traka i personalnih racunara, beskontaktnom metodom. Na osnovu poznatog poprec- nog presjeka, kao i vrste materijala propelerskog vratila, odre|ivan je obrtni moment. Poznavajuc i frekvenciju vratila, odnosno ugaonu brzinu i obrtni moment, moguce je odrediti efektivnu snagu koja se prenosi od motora na propeler. Oprema, odnosno hardver i softver koji je koristen u radu proizvedeni su u njemackoj firmi „Hottinger baldwin messtehnik“ (HBM). Eksperiment je izvrsen na brodu Mornarice Vojske Srbije i Crne Gore u uslovima ustaljenog rezima plovidbe.
In this paper, there has been described the way of measuring propeller shaft deformation using the strain gauges and PCs by means of the non-contact method. On the basis of the known cross-section as well as the propeller shaft material type the torque has been calculated. Knowing the shaft frequency, that is the radial velocity and the torque, it is possible to determine the effective power that has been transmitted from the engine to the propeller. The equipment, that is the hardware and the software that have been used, was produced by HOTTINGER BALDWIN MESSTEHNIK (HBM), Darmstadt, the Federal Republic of Germany. The experiment has been carried out on a ship belonging to the Navy of Serbia and Montenegro in the conditions of the usual sailing regime.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies