W artykule zajęto się problematyką wyznaczania celów. Przedstawiono case-study z wykorzystania zasady podwójnego Pareto i zasady SMART dla wyboru i definiowania celów w zakresie poprawy jakości usług w odniesieniu do firmy z branży odzieżowej. W pierwszej kolejności przedstawiono definicję celu, powiązanie celów z intencją, zadaniami, strategią organizacji, z koncepcją zarządzania przez cele. Przedstawiono pod względem teoretycznym dwie zasady, tj. zasadę podwójnego Pareto i zasadę SMART w zakresie wyboru celów i ich prawidłowego formułowania. W części praktycznej przedstawiono wykorzystanie tych zasad w firmie z branży odzieżowej. Zidentyfikowano problemy związane z jakością badanej firmy w oparciu o opinie jej klientów zebrane w Internecie. Dokonano identyfikacji najważniejszych celów, z jakimi firma powinna się zmierzyć, aby podnieść jakość sprzedawanych produktów i świadczonych usług. Dokonano selekcji tych celów wykorzystując zasadę podwójnego Pareto. Doprecyzowano te cele wykorzystując zasadę SMART. Najważniejszy cel do realizacji dla badanej firmy to poprawa jakości ubrań. Wykazano, że aby zrealizować te cele firma będzie musiała w szczególności skupić się na zmianie strategii cenowej i zakupowej.