Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie zasady podwójnego Pareto i zasady SMART do wyznaczenia celów w zakresie doskonalenia jakości usług firmy z branży odzieżowej – studium przypadku

Tytuł:
Wykorzystanie zasady podwójnego Pareto i zasady SMART do wyznaczenia celów w zakresie doskonalenia jakości usług firmy z branży odzieżowej – studium przypadku
Autorzy:
Otręba, Marcelina
Knop, Krzysztof
Temat:
cele
cele jakościowe
zasada podwójnego Pareto
zasada SMART
jakość usług
objectives
quality objectives
SMART rule
service quality
Źródło:
Archiwum Wiedzy Inżynierskiej.
Typ dokumentu:
Article
Język:
Polish
Dostęp URL:
http://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-819153b8-ddbc-4158-9168-62f5cfe3b9c4  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsbzt.bwmeta1.element.baztech.819153b8.ddbc.4158.9168.62f5cfe3b9c4
Periodyk
W artykule zajęto się problematyką wyznaczania celów. Przedstawiono case-study z wykorzystania zasady podwójnego Pareto i zasady SMART dla wyboru i definiowania celów w zakresie poprawy jakości usług w odniesieniu do firmy z branży odzieżowej. W pierwszej kolejności przedstawiono definicję celu, powiązanie celów z intencją, zadaniami, strategią organizacji, z koncepcją zarządzania przez cele. Przedstawiono pod względem teoretycznym dwie zasady, tj. zasadę podwójnego Pareto i zasadę SMART w zakresie wyboru celów i ich prawidłowego formułowania. W części praktycznej przedstawiono wykorzystanie tych zasad w firmie z branży odzieżowej. Zidentyfikowano problemy związane z jakością badanej firmy w oparciu o opinie jej klientów zebrane w Internecie. Dokonano identyfikacji najważniejszych celów, z jakimi firma powinna się zmierzyć, aby podnieść jakość sprzedawanych produktów i świadczonych usług. Dokonano selekcji tych celów wykorzystując zasadę podwójnego Pareto. Doprecyzowano te cele wykorzystując zasadę SMART. Najważniejszy cel do realizacji dla badanej firmy to poprawa jakości ubrań. Wykazano, że aby zrealizować te cele firma będzie musiała w szczególności skupić się na zmianie strategii cenowej i zakupowej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies