W opracowaniu podjęto problematykę kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie, wskazując jego wpływ na proces zarządzania w warunkach konkurencyjności na rynku. W części pierwszej zaprezentowano istotę podejmowanie decyzji w zarządzaniu kapitałem intelektualnym. Rozważania zaprezentowane w części drugiej obejmują metodykę badań przyjętą w opracowaniu. Ostatnia część opracowania jest prezentacją wyników badań empirycznych w zakresie oceny procesu decyzyjnego w obszarze zarządzania kapitałem intelektualnym w przedsiębiorstwie. Celem opracowania jest poznanie i ocena pojemności informacyjnej mierników kapitału intelektualnego oraz zwrotu ze sprzedaży. Metodami badawczymi zastosowanymi do realizacji celu są: analiza trendu wskaźnika VAIC i ROS oraz funkcja korelacji. Problematyka zarządzania kapitałem intelektualnym w przedsiębiorstwie jest ważna i aktualna z uwagi na jej wpływ na procesy podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie.