Rozważany jest system N-T-O (Nadawca–Transport–Odbiorca) z wieloczęściowym ciągłym układem transportowym. Dotychczas badano systemy tego typu, w których parametry określające awaryjność poszczególnych części układu transportowego były jednakowe (tzw. układy jednorodne). W tej pracy części te charakteryzują się różną awaryjnością (tzw. układ niejednorodny). Ich funkcjonowanie jest modelowane za pomocą stacjonarnych i jednorodnych procesów Markowa. Części te ponadto połączone są szeregowo w tzw. punktach rewersji. W jednym z nich umieszczony jest magazyn-zbiornik o ograniczonej pojemności. W artykule zanalizowano wpływ konfiguracji systemu (miejsce lokalizacji magazynu, ustawienie nitek transportowych) na straty spowodowane niedoborem lub nadmiarem zasobu w magazynie. W badaniach symulacyjnych wykorzystano opisane we wcześniejszych pracach autorów wskaźniki deficytu i przepełnienia magazynu. Liczne zaprezentowane wnioski mogą być pomocne w optymalnym sterowaniu istniejącymi systemami tego typu lub podczas projektowania nowych systemów