Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sustainable Societal Infrastructures: A Resilient Approach to Prevent Conflicting Claims of Drinking Water and Other Infrastructures

Tytuł:
Sustainable Societal Infrastructures: A Resilient Approach to Prevent Conflicting Claims of Drinking Water and Other Infrastructures
Autorzy:
Ritsche Anne Kloosterman
Wijnand Veeneman
Jan Peter van der Hoek
Temat:
societal infrastructures
sustainability
conflicting spatial claims
design principles
drinking water protection zones
groundwater
ijssel
zwolle
railroad
governance
Environmental effects of industries and plants
TD194-195
Renewable energy sources
TJ807-830
Environmental sciences
GE1-350
Źródło:
Sustainability, Vol 12, Iss 3, p 785 (2020)
Wydawca:
MDPI AG, 2020.
Rok publikacji:
2020
Kolekcja:
LCC:Environmental effects of industries and plants
LCC:Renewable energy sources
LCC:Environmental sciences
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2071-1050
Relacje:
https://www.mdpi.com/2071-1050/12/3/785; https://doaj.org/toc/2071-1050
DOI:
10.3390/su12030785
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/015e879d721c4369812ae44ca076e0d6  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.015e879d721c4369812ae44ca076e0d6
Czasopismo naukowe
Societal infrastructures are the lifeblood of societies, and the sustainability of infrastructures is very important. Societal infrastructures can experience conflicting spatial claims with other societal infrastructures, disturbing the sustainable situation. The objective of this paper is to design large infrastructures, with a focus on the Drinking Water Infrastructure (DWI), in a more sustainable way by using the resilience concept. To study this, a case study was done in the Netherlands, where an overlap is present between the DWI and the protection zones, and a new railroad and water safety measures in the river IJssel. The case showed that conflicting infrastructures are inflexible and unable to adapt to change due to several reasons in the governance and in the infrastructure system itself. The case was useful for identifying eight design principles to prevent conflicting claims between large infrastructures.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies