Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Prevalence and Correlates of Depressive Symptoms Among International Students: Implications for University Support Offices

Tytuł:
Prevalence and Correlates of Depressive Symptoms Among International Students: Implications for University Support Offices
Autorzy:
Noel L Shadowen
Ariel A Williamson
Nancy G Guerra
Ravichandran Ammigan
Matthew L Drexler
Temat:
international students
English proficiency
multilingualism
academic performance
Special aspects of education
LC8-6691
Źródło:
Journal of International Students, Vol 9, Iss 1 (2019)
Wydawca:
Journal of International Students, 2019.
Rok publikacji:
2019
Kolekcja:
LCC:Special aspects of education
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2162-3104
2166-3750
Relacje:
https://www.ojed.org/index.php/jis/article/view/277; https://doaj.org/toc/2162-3104; https://doaj.org/toc/2166-3750
DOI:
10.32674/jis.v9i1.277
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/01b0934058b5401f96d644c8b61b3b66  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.01b0934058b5401f96d644c8b61b3b66
Czasopismo naukowe
International students often experience significant challenges and difficulties adjusting to their new campus and university environment abroad. As a result, understanding the unique needs of these students has become an important priority for many university administrators and mental health professionals amid growing health concerns faced by members of this community. This study examines the prevalence and correlates of depressive symptoms in a sample of international students enrolled in a mid-size U.S. university. A hierarchical multiple regression model revealed that poor English fluency, increased acculturative stress, and perceived discrimination were associated with higher levels of depressive symptoms, whereas increased social support was associated with lower levels of depressive symptoms. Implications for university administration and support services are discussed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies