Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

What Freirean Critical Pedagogy Says and Overlooks from a Durkheimian Perspective

Tytuł:
What Freirean Critical Pedagogy Says and Overlooks from a Durkheimian Perspective
Autorzy:
Tien‐Hui Chiang
Temat:
academic curriculum
educational inequity
emancipatory function
freirean critical pedagogy
power relations
social mobility
Sociology (General)
HM401-1281
Źródło:
Social Inclusion, Vol 9, Iss 4, Pp 1-11 (2021)
Wydawca:
Cogitatio, 2021.
Rok publikacji:
2021
Kolekcja:
LCC:Sociology (General)
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2183-2803
Relacje:
https://www.cogitatiopress.com/socialinclusion/article/view/4157; https://doaj.org/toc/2183-2803
DOI:
10.17645/si.v%vi%i.4157
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/069e442656984347840187229c71ea2b  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.069e442656984347840187229c71ea2b
Czasopismo naukowe
“Critical pedagogy” has become a prevalent grammar furthering the necessity of a change in pedagogy from a banking‐style to problem‐posing approach, which it argues will facilitate students’ development of independent values and equip them to lead the liberation of society from authoritarianism into democracy. To achieve this, classrooms need to serve as cultural forums, through which either engaged pedagogy or negotiated authority empowers teachers and students to engage in free dialogues that problematize school textbooks as “cultural politics.” This empowerment demands that teachers perform as transformative intellectuals, dedicating themselves to the amelioration of inequity in educational results by reconstructing new texts, making them more accessible to working‐class students. While these theoretical lexicons envision a new perspective for the “educational function,” alleviation of the phenomenon of cultural reproduction can only occur if critical pedagogists pay more attention to academic curricula. Student achievements in such curricula, which respond to the demands of the social division of labor, have a profound influence on their potential social mobility.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies