Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Challenges in the assessment of nursing students in clinical placements: Exploring perceptions among nurse mentors

Tytuł:
Challenges in the assessment of nursing students in clinical placements: Exploring perceptions among nurse mentors
Autorzy:
Bjørg Christiansen
Gertrud Averlid
Cynthia Baluyot
Karin Blomberg
Anne Eikeland
Ingrid Rachel Strand Finstad
Monica Holm Larsen
Katrin Lindeflaten
Temat:
clinical placement
mentorship
nurses
nursing
Nursing
RT1-120
Źródło:
Nursing Open, Vol 8, Iss 3, Pp 1069-1076 (2021)
Wydawca:
Wiley, 2021.
Rok publikacji:
2021
Kolekcja:
LCC:Nursing
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2054-1058
Relacje:
https://doaj.org/toc/2054-1058
DOI:
10.1002/nop2.717
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/0cf13ab1f5d74f82b9f5af9dbfd45a36  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.0cf13ab1f5d74f82b9f5af9dbfd45a36
Czasopismo naukowe
Abstract Aim The aim was to explore how nurse mentors experience the assessment of nursing students in clinical placements at hospitals and in municipal health care. Design The study is qualitative with an explorative and descriptive design. Methods Based on an interview guide, we conducted 19 individual qualitative interviews and four focus group interviews with nurse mentors from various levels and fields of nursing education at a Norwegian university. Results Feedback in and on action was an integrated part of the formative assessment. In the summative assessment, where the university lecturer also participates, the nurse mentors perceived their role as passive. A disturbing finding was that divergent views on the student's competence sometimes occurred in these situations, thus challenging the credibility of the student assessment. Perceptions of nursing values and concerns embedded in nursing practice as collective criteria appear to have an impact on the mentors’ assessment of the nursing students.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies