Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A Hybrid Deep Learning Framework for Long-Term Traffic Flow Prediction

Tytuł:
A Hybrid Deep Learning Framework for Long-Term Traffic Flow Prediction
Autorzy:
Yiqun Li
Songjian Chai
Zhengwei Ma
Guibin Wang
Temat:
Traffic flow prediction
long-term prediction
wavelet decomposition
CNN-LSTM model
Electrical engineering. Electronics. Nuclear engineering
TK1-9971
Źródło:
IEEE Access, Vol 9, Pp 11264-11271 (2021)
Wydawca:
IEEE, 2021.
Rok publikacji:
2021
Kolekcja:
LCC:Electrical engineering. Electronics. Nuclear engineering
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2169-3536
Relacje:
https://ieeexplore.ieee.org/document/9319663/; https://doaj.org/toc/2169-3536
DOI:
10.1109/ACCESS.2021.3050836
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/e0f8c834a1d34ceca51f270d21b15159  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.0f8c834a1d34ceca51f270d21b15159
Czasopismo naukowe
An accurate and reliable traffic flow prediction is of great significance, especially the long-term traffic flow prediction e.g., 24 hours, which can help the traffic decision-makers formulate the future traffic management strategy. However, the long-term traffic flow prediction imposes great challenges for decision-makers due to the nonlinear and chaotic feature of traffic flow. Therefore, in this paper, we proposed a hybrid deep learning model based on wavelet decomposition, convolutional neural network-long and short-term memory neural network (CNN-LSTM), called W-CNN-LSTM, to prediction next-day traffic flow. The wavelet decomposition technology is used to decompose the original traffic flow data into high-frequency data and low-frequency data for the improvement of predictive accuracy. The decomposed sequences are fed into a CNN-LSTM deep learning model, where the long-term temporal features of traffic flow can be well captured and learned. The numerical experiment is carried out against five benchmarks based on England traffic flow dataset; the results show that the proposed hybrid approach can achieve superior forecasting skill over the benchmarks.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies