Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Frequency and eating habit of potato, carrot and beet, by agronomy scholars

Tytuł :
Frequency and eating habit of potato, carrot and beet, by agronomy scholars
Autorzy :
F. I. S. Aguiar
F. G. B. F. Freitas Júnior
L. S. Ferreira
M. D. C. Silva
E. I. B. Almeida
L. R. Silva
M. S. Silva
Pokaż więcej
Temat :
healthy eating, tuberous vegetables, marketplace
General Works
Źródło :
Scientific Electronic Archives, Vol 13, Iss 12, Pp 1-6 (2020)
Wydawca :
Universidade Federal de Rondonópolis, 2020.
Rok publikacji :
2020
Kolekcja :
LCC:General Works
Typ dokumentu :
article
Opis pliku :
electronic resource
Język :
English
Portuguese
ISSN :
2316-9281
Relacje :
https://sea.ufr.edu.br/index.php?journal=SEA&page=article&op=view&path=1148; https://doaj.org/toc/2316-9281
DOI :
10.36560/131220201148
Dostęp URL :
https://doaj.org/article/14746efb82274f82889053268e8340cb
Numer akcesji :
edsdoj.14746efb82274f82889053268e8340cb
Czasopismo naukowe
The consumption of vegetables in daily meals can contribute to a healthy life, since the youth. However, there are few studies that aim to identify the students' eating habits regarding potatoes, carrots and beets. In this aspect, the objective was to evaluate the frequency and reason for consumption of potatoes, carrots and beets by students in the Agronomy area, in a public university federal. To that end, a questionnaire composed of objective questions regarding the socioeconomic profile, frequency and eating habits was applied to 32 students. It was observed that most of the students presented a food frequency in relation to potatoes, carrots and beets, with the potato being the most consumed daily. On average, these vegetables are consumed 2 to 4 times a week, with female participants being the most frequent consumers. It was also observed that the taste (28.12%) and nutritional value (35.42%) are the main factors that lead agronomy students to consume the tuberosas, and their consumption is discouraged due to economic reasons, such as high price and market for potato (50.00%) and carrot (31.25%), and for sensorial issues such as appearance (beet and carrot - 31.25%) and flavor (beet - 31.25%).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies