Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Perceived Impact of EMI on Students’ Language Proficiency in Vietnamese Tertiary EFL Contexts

Tytuł:
Perceived Impact of EMI on Students’ Language Proficiency in Vietnamese Tertiary EFL Contexts
Autorzy:
Thi Hoai Thu Tran
Rachel Burke
John Mitchell O’Toole
Temat:
emi
english language proficiency
efl contexts
language skills
vietnam
Theory and practice of education
LB5-3640
Źródło:
IAFOR Journal of Education, Vol 9, Iss 3, Pp 7-24 (2021)
Wydawca:
The International Academic Forum, 2021.
Rok publikacji:
2021
Kolekcja:
LCC:Theory and practice of education
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2187-0594
Relacje:
https://iafor.org/journal/iafor-journal-of-education/volume-9-issue-3/article-1/; https://doaj.org/toc/2187-0594
DOI:
10.22492/ije.9.3.01
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/e171627520a043b880921cd0ddbe6881  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.171627520a043b880921cd0ddbe6881
Czasopismo naukowe
English as a Medium of Instruction (EMI) has been widely adopted at the tertiary level in non-English speaking countries and Vietnam is no exception. Vietnamese universities and the Vietnamese government have anticipated significant linguistic benefits for student outcomes through the implementation of EMI. Using a mixed-methods design of surveys, interviews, and focus groups with students and lecturers at six Vietnamese universities, this study investigates lecturer and student perceptions of the impacts of EMI on students’ language proficiency in Vietnam. The study indicates that both students and lecturers were optimistic about students’ language improvement. This study recommends some implications for students, lecturers, and further research regarding EMI in the Vietnamese EFL context. Among the recommendations to emerge from this study, assessment on students’ language ability before they commence EMI courses and lecturers’ adequate language competence for EMI programs should be considered.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies