Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Relationship between emotional intelligence and mathematical skills in high school students

Tytuł:
Relationship between emotional intelligence and mathematical skills in high school students
Autorzy:
Medalit Nieves Salcedo Rodriguez
Mateo Dolores Pérez Vázquez
Temat:
adolescentes
estrés
habilidades matemáticas
inteligencia emocional
motivación
Education (General)
L7-991
Special aspects of education
LC8-6691
Źródło:
Revista MENDIVE, Vol 18, Iss 3, Pp 618-628 (2020)
Wydawca:
Universidad de Pinar del Río "Hermanos Saíz Montes de Oca", 2020.
Rok publikacji:
2020
Kolekcja:
LCC:Education (General)
LCC:Special aspects of education
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
Spanish; Castilian
ISSN:
1815-7696
Relacje:
http://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/2027; https://doaj.org/toc/1815-7696
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/174f6a9766d24bd78c2a48edef4b959d  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.174f6a9766d24bd78c2a48edef4b959d
Czasopismo naukowe
Various studies have reported that emotional intelligence is a predictive factor of academic performance, so this work aimed to establish the relationship between the traits of emotional intelligence and mathematical skills presented by students from the pre-university center of the National University José Faustino Sánchez Carrión (CPU-UNJFSC) from Lima Peru. A descriptive, cross-sectional and correlational quantitative study was proposed in a sample of 226 pre-university students enrolled in the CPU-UNJFSC, who applied a modified emotional intelligence questionnaire from the BarOn Emotional Coefficient Inventory and the EVAMAT test for the evaluation of competition in mathematics. 50.44 % of the students reflected a medium level of Emotional Intelligence (IE) and 72.57 % of the students presented a medium level in mathematical skills, observing a slight but significant association between both variables. Formal education must not only transmit cognitive aspects, but also include the emotional aspects, employing integrative strategies that allow the integral development of individuals and success in all the goals that are proposed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies