Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

MVDC Railway Traction Power Systems; State-of-the Art, Opportunities, and Challenges

Tytuł:
MVDC Railway Traction Power Systems; State-of-the Art, Opportunities, and Challenges
Autorzy:
Patrobers Simiyu
I. E. Davidson
Temat:
MVDC traction power system (TPS)
traction substation (TSS)
PET
MMC
REM-S
smart grid (SG)
Technology
Źródło:
Energies, Vol 14, Iss 14, p 4156 (2021)
Wydawca:
MDPI AG, 2021.
Rok publikacji:
2021
Kolekcja:
LCC:Technology
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
1996-1073
Relacje:
https://www.mdpi.com/1996-1073/14/14/4156; https://doaj.org/toc/1996-1073
DOI:
10.3390/en14144156
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/a198be5de13047a1bde15fd98082a066  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.198be5de13047a1bde15fd98082a066
Czasopismo naukowe
Advances in voltage-source converters (VSCs), as well as their successful application in VSC-HVDC systems, have motivated growing interests and research in medium-voltage direct current (MVDC) traction power systems (TPSs) for high-speed rail (HSR) applications. As an emerging power-converter-based infrastructure, this study reviewed developments that shape two key evolving pieces of equipment—namely, high-power traction substation (TSS) converters, and power electronic transformers (PETs)—for MVDC TPS as well as prospects for smart grid (SG) applications in the future. It can be deduced that cost-effective and robust high-power TSS converters are available from hybrid modular multilevel converters (MMCs) for enhanced performance and fault-tolerance capability. In addition, silicon carbide (SiC) MMC-based PETs with input-series-output-parallel (ISOP) configuration are present for greater weight/size reduction and efficiency for MVDC rolling stock design. Finally, the implementation of a smart MVDC TPS incorporating a sophisticated railway energy management system (REM-S) based on the smart grid principles is feasible in the future, with numerous benefits. However, there are related challenges, like knowledge gaps on these technologies, the high costs involved, and lack of standardization to overcome to realize widespread future commercial deployment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies