Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Open educational resources: between mcschool and creative school

Tytuł:
Open educational resources: between mcschool and creative school
Autorzy:
Anna Anetta Janowska
Temat:
open educational resources
OER
McDonaldization
McSchool
creative school
Education (General)
L7-991
Social sciences (General)
H1-99
Źródło:
Journal of Education Culture and Society, Vol 2016, Iss 2, Pp 288-297 (2016)
Wydawca:
Foundation Pro Scientia Publica, 2016.
Rok publikacji:
2016
Kolekcja:
LCC:Education (General)
LCC:Social sciences (General)
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2081-1640
Relacje:
http://www.ojs.jecs.pl/index.php/jecs/article/view/10.15503.jecs20162.288.297/pdf; https://doaj.org/toc/2081-1640
DOI:
10.15503/jecs20162.288.297
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/1be257c17b694428b87ccefc6e96f3aa  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.1be257c17b694428b87ccefc6e96f3aa
Czasopismo naukowe
The purpose of the paper is to analyse whether open educational resources (OER), perceived by their enthusiasts as a key factor to economic, social and environmental progress, are a sufficient element to trigger a revolution in education - the world education systems suffering from the process of McDonaldization which impedes them from evolving towards the XXI century “creative school” structure. The analysis, based on a number of surveys conducted and published in Poland between 2013 and 2015 (Poland being in fact used as a case study) reveals, firstly, that the usage of OER is less frequent and common than it is supposed to be. Secondly, these resources serve as a complement to the traditional methodologies rather than a source of creative change, their real potential remaining undiscovered. Last but not least, to flourish, this potential demands a switch of paradigm at each level of the educational ecosystem, which principally means more freedom for teachers to create their own methodologies, including creative usage of OER, and ways of assessing students.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies