Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Implementering av forskningsbasert bacheloreksamen i sykepleie – prosess og erfaring

Tytuł :
Implementering av forskningsbasert bacheloreksamen i sykepleie – prosess og erfaring
Autorzy :
Ragnhild Michaelsen
Torill Skrondal
Ingela Thylén
Pokaż więcej
Temat :
bacheloreksamen
implementering
evidensbasert sykepleie
utdanning
bachelor thesis
implementation
Nursing
RT1-120
Źródło :
Nordisk Tidsskrift for Helseforskning, Vol 10, Iss 2 (2015)
Wydawca :
Septentrio Academic Publishing, 2015.
Rok publikacji :
2015
Kolekcja :
LCC:Nursing
Typ dokumentu :
article
Opis pliku :
electronic resource
Język :
Norwegian
ISSN :
1504-3614
1891-2982
Relacje :
https://septentrio.uit.no/index.php/helseforsk/article/view/3331; https://doaj.org/toc/1504-3614; https://doaj.org/toc/1891-2982
DOI :
10.7557/14.3331
Dostęp URL :
https://doaj.org/article/2117ac057bd74f0f8265d33ca6a6a0db
Prawa :
Journal Licence: CC BY
Numer akcesji :
edsdoj.2117ac057bd74f0f8265d33ca6a6a0db
Czasopismo naukowe
Implementation of a research-based bachelor thesis in nursing – process and experiences Background: Ability to ensure quality and to evaluate own practice of nursing, is essential in order to practice a research based health care. An increase of research skills among future nurses, are thus central. The aim of this paper is to describe experiences connected with implementation of a new research-based model for examination of bachelor thesis in bachelor degree in nursing at Molde University College, Norway. Results: The curriculum has gained a clearer focus on science and research, and informative guidelines have been developed. The final bachelor thesis is now consisting of a systematic literature review based on scientific articles. The auditorium as a learning arena in the form of a thesis defence contributes to awareness of importance of research for nursing. Conclusion: The introduction of a new research based model for the bachelor thesis has strengthened the academic environment. Currently, Bachelor of Nursing has a clear focus on research and development. Newly qualified nurses are well placed to work knowledge based and to participate in development of clinical practice.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies