Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Strategies for reducing consumption of sweetened beverages

Tytuł :
Strategies for reducing consumption of sweetened beverages
Autorzy :
Carmen Livier García-Flores
Antonio López-Espinoza
Alma Gabriela Martínez Moreno
Claudia Patricia Beltrán Miranda
Ana Patricia Zepeda-Salvador
Pokaż więcej
Temat :
bebidas
bebidas gaseosas
azúcar
conducta de ingestión de líquido
obesidad
terapia conductista
promoción de la salud
Nutrition. Foods and food supply
TX341-641
Nutritional diseases. Deficiency diseases
RC620-627
Źródło :
Revista Española de Nutrición Humana y Dietética, Vol 22, Iss 2, Pp 169-179 (2018)
Wydawca :
Academia Española de Nutrición y Dietética, 2018.
Rok publikacji :
2018
Kolekcja :
LCC:Nutrition. Foods and food supply
LCC:Nutritional diseases. Deficiency diseases
Typ dokumentu :
article
Opis pliku :
electronic resource
Język :
English
Spanish; Castilian
ISSN :
2173-1292
2174-5145
Relacje :
http://renhyd.org/index.php/renhyd/article/view/426; https://doaj.org/toc/2173-1292; https://doaj.org/toc/2174-5145
DOI :
10.14306/renhyd.22.2.426
Dostęp URL :
https://doaj.org/article/21fcbfdd8bc84b36be4574cb628b2b90
Numer akcesji :
edsdoj.21fcbfdd8bc84b36be4574cb628b2b90
Czasopismo naukowe
The increase in the consumption of sweetened beverages such as soft drinks or soda, juices, flavored milks and energy drinks have been related to the prevalence of overweight, obesity and metabolic diseases worldwide. Therefore, various strategies have been established in order to reduce their consumption. The objective of the present review was to analyze the strategies applied to reduce the consumption of sweetened beverages. We searched the PubMed and Science Direct databases, identifying 192 potential articles, of which 184 were excluded, analyzing 8 investigations in this review. Several techniques were identified to reduce consumption of sweetened beverages, focused on the modification of eating behavior, in which it is proposed to consider the multiple factors that influence food consumption, to establish multidisciplinary strategies that have as their central axis work in the promotion of nutritional education, to guarantee a better selection and food consumption in the population

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies