Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Using Critical Environmental Agency to Engage Teachers in Local Watersheds through Water Quality Citizen Science

Tytuł:
Using Critical Environmental Agency to Engage Teachers in Local Watersheds through Water Quality Citizen Science
Autorzy:
Lacey D. Huffling
Heather C. Scott
Temat:
environmental education
agency
identity
place
environmental literacy
water quality
Hydraulic engineering
TC1-978
Water supply for domestic and industrial purposes
TD201-500
Źródło:
Water, Vol 13, Iss 205, p 205 (2021)
Wydawca:
MDPI AG, 2021.
Rok publikacji:
2021
Kolekcja:
LCC:Hydraulic engineering
LCC:Water supply for domestic and industrial purposes
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2073-4441
Relacje:
https://www.mdpi.com/2073-4441/13/2/205; https://doaj.org/toc/2073-4441
DOI:
10.3390/w13020205
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/23319ed7c15c455baa433eebbb7bec91  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.23319ed7c15c455baa433eebbb7bec91
Czasopismo naukowe
This qualitative study explores teachers’ critical environmental agency (CEA) through deepening content knowledge, engaging in identity development, developing a critical consciousness of place, and moving toward civic action. We explored the meanings secondary science teachers made of an on-going professional development (PD) situated in the Okefenokee Swamp (unique ecosystem that drains to Gulf of Mexico and Atlantic Ocean) and focused on local watershed citizen science monitoring and the global implications of all water being connected. Data analyses focused on how the nineteen teachers’ experiences and meanings were leveraged to develop CEA and the constraints that restricted their CEA development. Our findings broaden the understanding of how teachers, who teach historically underrepresented youth in low socioeconomic rural areas, come to see themselves as people who care about the environment and become empowered to envision a more sustainable future for their students and communities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies