Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Philosophy, education and visual arts: formative confluences in light of critical theory

Tytuł:
Philosophy, education and visual arts: formative confluences in light of critical theory
Autorzy:
Sandra Borsoi
Temat:
Special aspects of education
LC8-6691
Philosophy (General)
B1-5802
Źródło:
IXTLI, Vol 6, Iss 12, Pp 175-190 (2019)
Wydawca:
Asociación Latinoamericana de Filosofía de la Educación, 2019.
Rok publikacji:
2019
Kolekcja:
LCC:Special aspects of education
LCC:Philosophy (General)
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
Spanish; Castilian
Portuguese
ISSN:
2408-4751
Relacje:
http://ixtli.org/revista/index.php/ixtli/article/view/124; https://doaj.org/toc/2408-4751
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/23fa34d3063b472b9f26b4ca64e28667  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.23fa34d3063b472b9f26b4ca64e28667
Czasopismo naukowe
This article deals with the relationship between philosophy, education and visual arts from the epistemological focus of Critical Theory. The problem reflects on what kind of theoretical foundation of educational and curricular practices in Visual Arts makes possible the realization of a project of society supported by the ideals of emancipation, autonomy and critical awareness of the subject. We understand that it is necessary to review the intentionality and the theoretical assumption of educational practice in Visual Arts, because the lack of these benchmarks contributes to the Cultural Industries conception of art to exert alienation, massification and anomie over the subjects. Therefore, the critical-hermeneutic rescue of the Project of Modernity is the medium that allows extending the concept of enlightened reason. The relationship between education and art are the elements that contribute to the social formation of this project. According to Adorno and Horkheimer, critical clarification requires an education that fosters empowerment through (1) true work of art, (2) dialectical thinking and (3) the classical requirement of the thought thinking itself.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies