Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

THE ENGLISH VOCABULARY SIZE AND LEVEL OF ENGLISH DEPARTMENT STUDENTS AT KUTAI KARTANEGARA UNIVERSITY

Tytuł:
THE ENGLISH VOCABULARY SIZE AND LEVEL OF ENGLISH DEPARTMENT STUDENTS AT KUTAI KARTANEGARA UNIVERSITY
Autorzy:
Sudarman Sudarman
Sumalee Chinokul
Temat:
English language
PE1-3729
Źródło:
Eternal (English, Teaching, Learning & Research Journal), Vol 4, Iss 1 (2018)
Wydawca:
Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris Fakultas Tarbiyah dan Keguruan UIN Alauddin Makassar, 2018.
Rok publikacji:
2018
Kolekcja:
LCC:English language
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2477-4766
2580-5347
Relacje:
https://journal.uin-alauddin.ac.id/index.php/Eternal/article/view/4574; https://doaj.org/toc/2477-4766; https://doaj.org/toc/2580-5347
DOI:
10.24252/Eternal.V41.2018.A1
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/24887ae0e1a347bd8bf9b445f4d78fac  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.24887ae0e1a347bd8bf9b445f4d78fac
Czasopismo naukowe
The study employed descriptive-quantitative research design which aimed to investigate the mean vocabulary size and mastery level of English department students. The subjects of the study were the first-year students majoring in English education department at Kutai Kartanegara University. Thirty-three students employed in this study were given the Vocabulary Levels Test (VLT) to measure their English vocabulary size as well as their mastery level. The findings of this study revealed that the students only knew about 1,273 word families. The result was still below the threshold as suggested by the vocabulary scholars and was not improved after years of learning. The finding also showed that the participants had a very low mastery level. They did not even master the 2,000 or 3,000 high frequency word level, nor the academic vocabulary level. The results indicate that the participants had a low vocabulary proficiency and suggest the future research to focus on investigating the vocabulary learning and instruction strategies that are effective to develop the students’ high frequency words and academic words.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies