Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Tools for identifying courses that support development of expertlike physics attitudes

Tytuł:
Tools for identifying courses that support development of expertlike physics attitudes
Autorzy:
Jayson M. Nissen
Ian Her Many Horses
Ben Van Dusen
Manher Jariwala
Eleanor W. Close
Temat:
Special aspects of education
LC8-6691
Physics
QC1-999
Źródło:
Physical Review Physics Education Research, Vol 17, Iss 1, p 013103 (2021)
Wydawca:
American Physical Society, 2021.
Rok publikacji:
2021
Kolekcja:
LCC:Special aspects of education
LCC:Physics
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2469-9896
Relacje:
https://doaj.org/toc/2469-9896
DOI:
10.1103/PhysRevPhysEducRes.17.013103
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/255f99a8c3b24ecbb90fd3a80e2f9e1d  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.255f99a8c3b24ecbb90fd3a80e2f9e1d
Czasopismo naukowe
Educators and researchers often use research-based assessments before and after instruction to measure the efficacy of courses. Limited resources exist for interpreting assessment results, particularly for attitudinal surveys. We present analyses and representations created with data from 192 introductory physics courses that educators and researchers can use to provide a context for interpreting results from the Colorado Learning Attitudes About Science Survey. The provided data came from the online Learning About STEM Student Outcomes platform and from the scientific literature. The representations include scatter plots of pretest and post-test scores and distributions of effect sizes. Educators and researchers can use these representations to show how courses compare to the larger database before and after instruction. Results almost always associated physics courses for nonscience majors with shifts to more expertlike attitudes, whereas this was the case for approximately one-third of introductory physics courses for science majors.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies