Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Corpo vissuto ed esperienza virtuale. Una prospettiva fenomenologica

Tytuł:
Corpo vissuto ed esperienza virtuale. Una prospettiva fenomenologica
Autorzy:
Martina Properzi
Temat:
artificial and natural computing
corporality
natural and artificial morphology
genetic phenomenology
Philosophy. Psychology. Religion
Źródło:
Rivista Internazionale di Filosofia e Psicologia, Vol 10, Iss 3, Pp 250-264 (2019)
Wydawca:
Mimesis Edizioni, Milano, 2019.
Rok publikacji:
2019
Kolekcja:
LCC:Philosophy. Psychology. Religion
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
German
English
Italian
ISSN:
2039-4667
2239-2629
Relacje:
https://www.rifp.it/ojs/index.php/rifp/article/view/rifp.2019.0022/969; https://doaj.org/toc/2039-4667; https://doaj.org/toc/2239-2629
DOI:
10.4453/rifp.2019.0022
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/c2572c30608046baacf4150d25a6c986  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.2572c30608046baacf4150d25a6c986
Czasopismo naukowe
In what sense can corporality still be considered a constitutive condition for experience in the current digital age? Recent scholarship in the fields of Embodied Artificial Intelligence and the philosophy of Embodied Artificial Intelligence has probed the relevance of two approaches to this question. The first queries the relationship between corporality and digitization, i.e., examining how it is possible to simulate, augment, and even construct reality within a space of virtual experience (Augmented Reality and Virtual Reality) by digitizing data. This approach builds on the traditional idea of computing as an activity that uses artificial, mostly electronic, devices to process, manage, and communicate information. The second approach, increasingly favored by computer scientists, considers computing to be a natural activity, and approaches this same relationship from the perspective of emerging research in unconventional computing, specifically Natural Computing. This paper follows the latter approach, addressing the constitutive role of corporality in virtual experience associated with a well-known and still autonomous research area within Natural Computing, that is, Morphological Computing, from the from the point of view of genetic phenomenology.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies