Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modelling of University Student Transport Mode Choice in Joinville: A Binary Logistic Model for Active Modes

Tytuł:
Modelling of University Student Transport Mode Choice in Joinville: A Binary Logistic Model for Active Modes
Autorzy:
Elisa Henning
Thamires Ferreira Shubert
Andinara Ceccato Maciel
Temat:
urban mobility
transport mode
logistic model
university students
active modes.
Technology
Economic growth, development, planning
HD72-88
Źródło:
Journal of Sustainable Development of Energy, Water and Environment Systems, Vol 8, Iss 4, Pp 678-691 (2020)
Wydawca:
SDEWES Centre, 2020.
Rok publikacji:
2020
Kolekcja:
LCC:Technology
LCC:Economic growth, development, planning
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
1848-9257
Relacje:
http://www.sdewes.org/jsdewes/pid7.0303; https://doaj.org/toc/1848-9257
DOI:
10.13044/j.sdewes.d7.0303
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/29d92c678656463ea38a739182f1a57a  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.29d92c678656463ea38a739182f1a57a
Czasopismo naukowe
Active modes of transportation are essential for the promotion of sustainable mobility. Increasing cycling and walking participation has the potential to improve various aspects of traffic congestion and contribute to human health. The goal of this study was to analyse the factors that influence the choice of active modes of transport on a university campus at Joinville in southern Brazil. An online cross sectional survey of students from two nearby universities was also conducted. Based on quota sampling, participants were surveyed regarding their mode of transport to and from campus, as well as their place of residence, socioeconomic data and trip information. A total of 284 responses were received, where only 22.5% of trips were made using active modes of transport. A binomial logistic model was used to identify the factors that influence modal choices. The results of this study indicate that modal choices are influenced by travel time, university, income, and marital status.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies