Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Inhibition and working memory: differential markers of arithmetic and solving problems difficulties in Kindergarten

Tytuł:
Inhibition and working memory: differential markers of arithmetic and solving problems difficulties in Kindergarten
Autorzy:
Jessica Mercader Ruiz
Aída Puig Lleixà
Rosa Mª Rodrigo Carrión
Laura Abellán Roselló
Rebeca Siegenthaler Hierro
Temat:
memoria de trabajo
inhibición
cálculo
resolución de problemas
educación infantil
Psychology
BF1-990
Źródło:
INFAD, Vol 2, Iss 2, Pp 25-34 (2019)
Wydawca:
Asociación Nacional de Psicología Evolutiva y Educativa de la Infancia Adolescencia Mayores y Discapacidad, 2019.
Rok publikacji:
2019
Kolekcja:
LCC:Psychology
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
Spanish; Castilian
Italian
Portuguese
ISSN:
0214-9877
2603-5987
Relacje:
http://www.infad.eu/RevistaINFAD/OJS/index.php/IJODAEP/article/view/1735; https://doaj.org/toc/0214-9877; https://doaj.org/toc/2603-5987
DOI:
10.17060/ijodaep.2019.n2.v2.1735
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/2b5a02e330f740fc9ff12ae6e7e48a6c  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.2b5a02e330f740fc9ff12ae6e7e48a6c
Czasopismo naukowe
The aim of this study was to determine if the executive functions of working memory (WM) and inhibition are constituted as differential markers of arithmetic and problem solving difficulties at schooling beginning. The sample consisted of 208 kindergarteners aged 5 to 6 years (mean age = 70.17 months; SD = 3.51; 47.6% girls and 52.4% boys). Different executive functioning neuropsychological tasks were administered to assess visual and auditory inhibition, and verbal and viso-spatial WM. Participants were categorized into 4 groups based on their performance in the arithmetic and problem solving subtests of TEDI-MATH (Grégoire, Noël, and Van Nieuwenhoven, 2005): initial arithmetic difficulties (AD, n = 17) ; initial problem solving difficulties (PSD, n = 13); initial difficulties in both domains (AD + PSD, n = 20) and average performance (AP, n= 158). Results revealed a worse functioning of AD + PSD group in all tasks of inhibition and verbal WM compared to the AP group. Analysis also showed greater impairment of the AD group in visual inhibition and the PSD group in verbal WM in comparison with children without math problems. The task of auditory inhibition is the only one able to discriminate between DC + DRP group and children with difficulties in a single domain. No differences were found in the viso-spatial WM tasks. The implications of these findings for research and psychoeducational practice are discussed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies