Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Edutainment and infographics for schistosomiasis health education in Ndumo area, Kwazulu-Natal, South Africa

Tytuł:
Edutainment and infographics for schistosomiasis health education in Ndumo area, Kwazulu-Natal, South Africa
Autorzy:
Tafadzwa Mindu
Muhubiri Kabuyaya
Moses J. Chimbari
Temat:
health
education
edutainment
infographics
schistosomiasis
ndumo
Medicine
Źródło:
Cogent Medicine, Vol 7, Iss 1 (2020)
Wydawca:
Taylor & Francis Group, 2020.
Rok publikacji:
2020
Kolekcja:
LCC:Medicine
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2331-205X
2331205X
Relacje:
https://doaj.org/toc/2331-205X
DOI:
10.1080/2331205X.2020.1794272
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/2b72fb8cfa364051a857890c3e8b5718  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.2b72fb8cfa364051a857890c3e8b5718
Czasopismo naukowe
Educational interventions targeting communities which are at risk of contracting schistosomiasis infection may empower them to develop capacity to minimize the spread of the disease. We compared the effectiveness of health education interventions for schistosomiasis knowledge uptake among school-going children in Ndumo area, KwaZulu-Natal using a quasi-experimental trial. An assessment of health education interventions (edutainment and infographics) in the community’s own language and socio-cultural context was done among primary school-aged children in two primary schools in Ndumo, a schistosomiasis endemic area (37%). The study involved 37 students from Munywana primary where the intervention was on infographics and 44 from Maphindela where the intervention was on edutainment. The students wrote a schistosomiasis knowledge test, 1 month before the knowledge uptake interventions were implemented. The same test was given to the two groups after the interventions. Baseline and post-intervention scores were used to test whether the interventions improved schistosomiasis knowledge levels. Paired t-test and independent t-tests were conducted to test the change in knowledge assimilation at the 5% significance level. Our findings show that health education interventions significantly improved knowledge on schistosomiasis among school children (P
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies