Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

COMMUNITIES OF PRACTICE: REVIEW OF SEMINAL STUDIES AND OF THOSE DEVELOPED IN THE AREA OF TEACHER EDUCATION AND PRACTICE

Tytuł:
COMMUNITIES OF PRACTICE: REVIEW OF SEMINAL STUDIES AND OF THOSE DEVELOPED IN THE AREA OF TEACHER EDUCATION AND PRACTICE
Autorzy:
Luciana Cabrini Simões Calvo
Temat:
Communities of practice
Seminal studies
Studies in the area of teacher education and practice
Language and Literature
Philology. Linguistics
P1-1091
Źródło:
Signum: Estudos da Linguagem, Vol 20, Iss 1, Pp 186-217 (2017)
Wydawca:
Universidade Estadual de Londrina, 2017.
Rok publikacji:
2017
Kolekcja:
LCC:Language and Literature
LCC:Philology. Linguistics
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
Spanish; Castilian
French
Italian
Portuguese
ISSN:
1516-3083
2237-4876
Relacje:
http://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/27653/20864; https://doaj.org/toc/1516-3083; https://doaj.org/toc/2237-4876
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/2d3212ba279e4245ac4bf7ebcb6a2023  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.2d3212ba279e4245ac4bf7ebcb6a2023
Czasopismo naukowe
This work aims at discussing the framework of communities of practice (CPs). In order to achieve this purpose, it presents a review of seminal studies (LAVE; WENGER, 1991; ECKERT; WENGER, 1994; WENGER, 1998a, 1998b; WENGER; MCDERMOTT; SNYDER, 2002; among others) and of studies carried out in the area of teacher education and practice within such line (e.g. ANDERSON, 2008; HABHAB-RAVE, 2008; SOUZA-SILVA, 2009; PERIN, 2009; HALU, 2010, among others). Communities of Practice can be defined as groups of people with common interests and concerns who interact continuous and regularly aiming at learning together and developing themselves in a particular domain (WENGER, 1998a, 1998b, 2006a, 2006b). The idea behind the concept is that of a “learning partnership” (WENGER, 2012) established between people who share the same practice. It is hoped that this review contributes to the study and practice of the ones involved with the framework in focus.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies