Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Aided recall of The Real Cost e-cigarette prevention advertisements among a nationally representative sample of adolescents

Tytuł:
Aided recall of The Real Cost e-cigarette prevention advertisements among a nationally representative sample of adolescents
Autorzy:
Rhyan N. Vereen
Taylor J. Krajewski
Euphy Y. Wu
Jonathan H. Zhang
Nora Sanzo
Seth M. Noar
Temat:
E-cigarette
Vaping
Tobacco
Adolescent
Teen
Campaign
Medicine
Źródło:
Preventive Medicine Reports, Vol 28, Iss , Pp 101864- (2022)
Wydawca:
Elsevier, 2022.
Rok publikacji:
2022
Kolekcja:
LCC:Medicine
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2211-3355
Relacje:
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2211335522001711; https://doaj.org/toc/2211-3355
DOI:
10.1016/j.pmedr.2022.101864
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/35f7b07bc6da4fd48e6c802000becc44  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.35f7b07bc6da4fd48e6c802000becc44
Czasopismo naukowe
E-cigarette use among youth remains a significant public health concern. In 2018, The Real Cost campaign began disseminating messages about the harms of vaping, primarily using digital media. We sought to determine the prevalence of aided recall of The Real Cost e-cigarette prevention ads and identify potential differences by participant characteristics. Participants were a nationally representative sample of adolescents living in United States (US) households recruited by the National Opinion Research Center (NORC) at the University of Chicago’s AmeriSpeak panel in September and October of 2020. A total of 623 adolescents completed the survey. Analyses were weighted to represent the distribution of youth in the US, and effect sizes for individual characteristics were estimated using an adjusted marginalized two-part model. Seventy-one percent of adolescents recalled at least one of the five The Real Cost e-cigarette prevention ads, with individual ad recall ranging from a low of 38.8% (for Magic) to a high of 50.1% (for Narrative). Adjusted estimates of aided recall identified significantly higher recall among Black adolescents and those that used social media at medium or high frequencies (p

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies