Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analyses of the Factor Structure and Item Measurement Bias of a School Climate Scale in Chilean Students

Tytuł:
Analyses of the Factor Structure and Item Measurement Bias of a School Climate Scale in Chilean Students
Autorzy:
Francisca Calderón
Jorge González
Temat:
differential item functioning
school climate
gender DIF
IDPS Chilean data
factor analysis
Education (General)
L7-991
Źródło:
Frontiers in Education, Vol 6 (2021)
Wydawca:
Frontiers Media S.A., 2021.
Rok publikacji:
2021
Kolekcja:
LCC:Education (General)
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2504-284X
Relacje:
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/feduc.2021.659398/full; https://doaj.org/toc/2504-284X
DOI:
10.3389/feduc.2021.659398
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/e381f8966fcc4fc49b7c76c29e736d01  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.381f8966fcc4fc49b7c76c29e736d01
Czasopismo naukowe
School Climate is an essential aspect in every school community. It relates to perceptions of the school environment experienced by various members of the educational system. Research has shown that an appropriate school climate impacts not only on the quality of life of all members in the educational system, but also on learning outcomes and education improvements. This study aims to explore a measure of School Climate on Chilean students. A sample of 176,126 10th grade students was used to investigate the factor structure of the items composing the School Climate construct, and to evaluate the potential presence of Differential Item Functioning between male and female groups. Both explanatory and confirmatory factor analysis as well as Rasch models were used to analyze the scale. Differential item functioning between male and female groups was investigated using the Langer-improved Wald test. The results indicated a multidimensional structure of the School Climate construct and that measurement bias for male and female groups exist in some of the items measuring the construct.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies