Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Investigating Nomophobia as a Predictor of Smartphone Addiction among Nigerian Pre-service Mathematics Teachers

Tytuł:
Investigating Nomophobia as a Predictor of Smartphone Addiction among Nigerian Pre-service Mathematics Teachers
Autorzy:
ADENEYE OLAREWAJU AWOFALA
Temat:
nomophobia, smartphone addiction, pre-service mathematics teachers
Education (General)
L7-991
Electronic computers. Computer science
QA75.5-76.95
Źródło:
IJIE (Indonesian Journal of Informatics Education), Vol 4, Iss 2, Pp 42-50 (2021)
Wydawca:
Universitas Sebelas Maret, 2021.
Rok publikacji:
2021
Kolekcja:
LCC:Education (General)
LCC:Electronic computers. Computer science
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2549-0389
Relacje:
https://jurnal.uns.ac.id/ijie/article/view/40021; https://doaj.org/toc/2549-0389
DOI:
10.20961/ijie.v4i2.40021
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/3952060bd4d34ea0b630707e71f75063  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.3952060bd4d34ea0b630707e71f75063
Czasopismo naukowe
Nomophobia and smartphone addiction are behavioural disorders that are maladaptive and affect 21st-century digital natives anywhere, everywhere. This study investigated nomophobia as a predictor of smartphone addiction among Nigerian pre-service mathematics teachers within the framework of quantitative methodology of non-experimental correlational research design. The participants consisted of 300 pre-service mathematics teachers randomly selected from the Department of Science and Technology Education, University of Lagos, Nigeria. Four research questions were answered in the study using the statistical tools of frequency, percentage, mean, standard deviation, Pearson product-moment correlation coefficient, and multiple regression analysis. Results showed that majority of the pre-service mathematics suffered from nomophobia and smartphone addiction. There was a positive relationship between smartphone addiction and nomophobia and nomophobia was a significant predictor of smartphone addiction among pre-service mathematics teachers. Based on these findings it was concluded that universities and parents in Nigeria should find a way of reducing the prevalence of nomophobia and smartphone addiction in pre-service mathematics teachers in the country.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies