Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Disentangling vehicular emission impact on urban air pollution using ethanol as a tracer

Tytuł:
Disentangling vehicular emission impact on urban air pollution using ethanol as a tracer
Autorzy:
Joel Brito
Samara Carbone
Djacinto A. Monteiro dos Santos
Pamela Dominutti
Nilmara de Oliveira Alves
Luciana V. Rizzo
Paulo Artaxo
Temat:
Medicine
Science
Źródło:
Scientific Reports, Vol 8, Iss 1, Pp 1-10 (2018)
Wydawca:
Nature Portfolio, 2018.
Rok publikacji:
2018
Kolekcja:
LCC:Medicine
LCC:Science
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2045-2322
Relacje:
https://doaj.org/toc/2045-2322
DOI:
10.1038/s41598-018-29138-7
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/3b054c80042a43228f374ba16ecd198a  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.3b054c80042a43228f374ba16ecd198a
Czasopismo naukowe
Abstract The Sao Paulo Metropolitan Area is a unique case worldwide due to the extensive use of biofuel, particularly ethanol, by its large fleet of nearly 8 million cars. Based on source apportionment analysis of Organic Aerosols in downtown Sao Paulo, and using ethanol as tracer of passenger vehicles, we have identified primary emissions from light-duty-vehicles (LDV) and heavy-duty-vehicles (HDV), as well as secondary process component. Each of those factors mirror a relevant primary source or secondary process in this densely occupied area. Using those factors as predictors in a multiple linear regression analysis of a wide range of pollutants, we have quantified the role of primary LDV or HDV emissions, as well as atmospheric secondary processes, on air quality degradation. Results show a significant contribution of HDV emissions, despite contributing only about 5% of vehicles number in the region. The latter is responsible, for example, of 40% and 47% of benzene and black carbon atmospheric concentration, respectively. This work describes an innovative use of biofuel as a tracer of passenger vehicle emissions, allowing to better understand the role of vehicular sources on air quality degradation in one of most populated megacities worldwide.
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do pełnego tekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies