Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Influence of Positive Psychological Interventions on Adolescents’ Well-Being

Tytuł :
Influence of Positive Psychological Interventions on Adolescents’ Well-Being
Autorzy :
Денис Игоревич Зеликсон
Pokaż więcej
Temat :
позитивная психология
позитивные интервенции
субъективное благополучие
позитивные эмоции
удовлетворенность жизнью
психология образования
позитивное образование
черты характера
развитие характера
счастье
Psychology
BF1-990
Źródło :
Российский психологический журнал, Vol 12, Iss 3, Pp 33-39 (2015)
Wydawca :
ООО "КРЕДО", 2015.
Rok publikacji :
2015
Kolekcja :
LCC:Psychology
Typ dokumentu :
article
Opis pliku :
electronic resource
Język :
English
Russian
ISSN :
1812-1853
2411-5789
Relacje :
https://rpj.ru.com/index.php/rpj/article/view/515; https://doaj.org/toc/1812-1853; https://doaj.org/toc/2411-5789
DOI :
10.21702/rpj.2015.3.3
Dostęp URL :
https://doaj.org/article/40b79a8b5c024951a72baa6a3209abd5
Numer akcesji :
edsdoj.40b79a8b5c024951a72baa6a3209abd5
Czasopismo naukowe
The article finds out the influence of positive psychological interventions (PPI) on adolescents’ well-being (N = 13). Author explores the foreign experience of fulfillment of strength-based interventions in schools and various changes in well-being of school students as the result of such fulfillment. The course of interventions is made by the author based on the Strengths Gym program. The main features of the course are: the group exercises which aim to apply the use of strength, and the format of session, which is 45 min. each of 4-ssession course. Moreover, some of well-being self-reports are adopted for the Russian-speaking adolescents for the first time. The results show that the PPI have a significant positive influence on positivity ratio of emotions, which is the main target of any similar interventions made within positive psychology. The fulfillment of strength-based intervention is made for the first time in the Russian scientific research and the results are consisted with foreign experiments. The article shows a utility of such short-course PPI in schools in order to enhance adolescents’ well-being. One of the possible goals of a future research is to find out factors of such positive changes of adolescents’ well-being.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies