Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Using content-based and task-based teaching in a critical thinking setting to improve EFL learners’ writing

Tytuł:
Using content-based and task-based teaching in a critical thinking setting to improve EFL learners’ writing
Autorzy:
Hamid Marashi
Samira Mirghafari
Temat:
content-based teaching, task-based teaching, critical thinking, writing
Language and Literature
Education
Źródło:
Studies in English Language and Education, Vol 6, Iss 1, Pp 26-43 (2019)
Wydawca:
Universitas Syiah Kuala, 2019.
Rok publikacji:
2019
Kolekcja:
LCC:Language and Literature
LCC:Education
Typ dokumentu:
article
Opis pliku:
electronic resource
Język:
English
ISSN:
2355-2794
2461-0275
Relacje:
https://jurnal.usk.ac.id/SiELE/article/view/11745; https://doaj.org/toc/2355-2794; https://doaj.org/toc/2461-0275
DOI:
10.24815/siele.v6i1.11745
Dostęp URL:
https://doaj.org/article/4c54de56de3c4fe7b840622040441257  Link otwiera się w nowym oknie
Numer akcesji:
edsdoj.4c54de56de3c4fe7b840622040441257
Czasopismo naukowe
The purpose of this study was to compare the effect of content-based and task-based instruction in a critical thinking setting on EFL learners’ writing. Accordingly, 60 female learners out of a total number of 90 intermediate learners studying at a language school in Tehran were selected after taking a piloted sample of the Preliminary English Test (PET) for homogenization prior to the study. Subsequently, they were put into two experimental groups: 30 learners in the content-based teaching group and 30 learners undergoing the task-based teaching treatment. Both experimental groups experienced the two teaching approaches in a critical thinking setting. A sample PET writing was administered as the post-test of the study after 16 sessions of treatment spanning nine weeks. A comparison of the mean scores of the two groups on this post-test through an independent samples t-test revealed that there was no significant difference between the two groups at the post-test. The probable reason for this result together with the pedagogical implications of this study and the suggestions for further research are elaborated extensively in the paper.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies